1. FAQ: Reservering en betaling

 

1.1 Wat is er allemaal inbegrepen in de prijs?

  • 1 koffer (23 kg) en 1 handbagage (10 kg) per passagier
  • Kinderzitjes, of verhoogzitjes zijn inbegrepen (op aanvraag)
  • Meet & greet (wij wachten je op met een tablet voorzien van ons logo)
  • Diverse kosten, zoals parkeerkosten en tolkosten
  • Nachttarief (je betaalt niet extra voor nachtelijke ritten)

1.2 Voor welke opties betaal ik extra?

  • Extra bagage: Alles wat extra meegenomen wordt dan 1 koffer (23 kg) en 1 handbagage (10 kg) per passagier. Volgende items vallen o.a. onder 'extra bagage': een extra koffer, een rolstoel, een fiets, duikmateriaal, een golftas,... Voor extra bagage wordt een meerprijs aangerekend van €5,00 per stuk.
  • Extra op- en afstapadressen: Extra stopadressen worden aangerekend volgens het aantal kilometer tussen de verschillende adressen. Je geeft deze informatie door als je een rit reserveert.
  • Comfortvervoer: Onze basisprijzen omvatten de formule 'combinatievervoer', wat wil zeggen dat je mogelijks reist in combinatie met andere medepassagiers. Indien je liever alleen en rechtstreeks reist, kun je kiezen voor de formule 'comfortvervoer'. Hiervoor wordt er een meerprijs van €25,00 per rit aangerekend.

1.3 Hoe reserveer ik mijn rit?

  • Ga rechtsboven naar de knop "bereken je rit". Via die knop kan je berekenen hoeveel je rit zal kosten. Je geeft de bestemming, de regio en het aantal passagiers in, en klikt daarna op 'prijs berekenen'.
  • Indien je akkoord gaat met de prijsopgave, en effectief wil reserveren, scrol je verder naar beneden en vul je alle nodige gegevens in. Vink het vakje "akkoord met verkoopsvoorwaarden" aan en daarna klik je op “reservatie bevestigen”. Rechtsboven verschijnt een groen kader, ter bevestiging dat de reservering is verstuurd.
  • Binnen de 48 uur krijg je een bevestigingsmail terug met een overzicht van alle gegevens en bijhorende prijs.

1.4 Hoe betaal ik mijn rit?

  • Betalen kan op 3 manieren: cash, via overschrijving of via factuur. Indien u cash verkiest, betaalt u rechtstreeks aan de chauffeur na uitvoering van de rit. Bij overschrijving of factuur, dient het volledige bedrag te zijn overgeschreven ca. 1 week voor uitvoering van de rit.

1.5 Wat met laattijdige reserveringen?

  • Dit is een reservering < 24 uur voor het geplande vertrekuur van de rit (voor aankomsten geldt het geplande landingsuur van de vlucht). Voor een laattijdige reservering wordt een eenmalige meerprijs aangerekend van €25.

1.6 Kan ik mijn rit annuleren?

  • Een reservering kan gratis geannuleerd worden, indien daar een ernstige reden voor is. Onder een ernstige reden kan worden verstaan; overlijden, ziekte, scheiding/relatiebreuk,… Hiervoor dient een bewijsmiddel te worden voorgelegd!
  • Voor annuleringen zonder geldige reden > 48 uur voor het geplande vertrekuur van de rit (voor aankomsten geldt het geplande landingsuur van de vlucht) wordt 50% van het totaal te betalen bedrag in rekening gebracht.
  • Voor annuleringen zonder geldige reden < 48 uur voor het geplande vertrekuur van de rit (voor aankomsten geldt het geplande landingsuur van de vlucht) wordt het volledig te betalen bedrag in rekening gebracht.

2. FAQ: Werkwijze en gegevens

2.1 Help, ik heb vertraging! Wat moet ik doen?

  • In geval van vertraging met het vliegtuig (> 2u), is het aangenaam dat u ons daarvan op de hoogte brengt. Toch is dit niet vereist. Onze mensen volgen uw vlucht nauwgezet op, zodat we efficiënt kunnen reageren. In geval van grote vertragingen (> 4u), is het wel vereist om ons te verwittigen!
  • Bij busreizen, cruises en treinreizen is de info waarover wij beschikken niet altijd transparant en up-to-date! In dit geval is het dus zeker aangeraden om ons op de hoogte te brengen van vertragingen! Doet u dit niet, dan kunnen wij niet garanderen dat de chauffeur op tijd aanwezig is.
  • Let wel: in drukke periodes geven wij voorrang aan mensen die vertrekken en hun vliegtuig, trein, bus of boot op tijd moeten halen! Hierdoor kan het gebeuren dat de chauffeur niet op tijd is.

2.2 Ik heb foutieve gegevens doorgegeven bij mijn reservering. Wat gebeurt er?

  • Indien wij foutieve gegevens (vlucht/treinnummer, uur, datum,…) kunnen detecteren, is er op zich geen probleem. Wij nemen vervolgens contact met u op om verdere misverstanden te voorkomen. Wanneer u zelf foutieve gegevens ontdekt, brengt u ons best zo snel mogelijk op de hoogte!
  • Indien wij de foutieve gegevens niet kunnen detecteren en er een chauffeur ter plekke is bij aankomst, zal de volledig kostprijs van de rit in rekening worden gebracht!
  • Lees uw bevestiging/vervoersdocument grondig na en controleer elk detail. In geval van heen- en terugrit: controleer nog eens grondig alle gegevens na uitvoering van de heenrit. Het kan grote misverstanden voorkomen!

2.3 Ik ken de weg niet! Kan iemand me helpen?

  • Onze chauffeurs worden eerst opgeleid om vlot hun weg te vinden in de doolhofachtige omgeving van luchthavens, stations en havens. Indien u dat wenst, kan de chauffeur u begeleiden naar de incheckbalie/loket zodat u niet verloren loopt.
  • Wij steken ook graag een handje toe wanneer u veel bagage meeneemt en die moeilijk alleen kunt verplaatsen. Vraag onze mensen om u te helpen! Daarvoor zijn we er :)

2.4 Zijn jullie ons niet vergeten?

  • De dag voor uw rit krijgt u een telefoon of sms ter bevestiging dat uw rit doorgaat. Nog geen seintje gekregen? Bel ons zelf even op.

3. FAQ: Vervoerswijze

3.1 Wat is het verschil tussen combinatievervoer en comfortvervoer?

  • Alle prijzen die de calculator u weergeeft zijn basisprijzen en omvatten de formule combinatievervoer. Dat wil zeggen dat er tijdens uw rit mogelijks nog andere mensen meereizen die we oppikken of afzetten op een andere locatie. Let op: voor ritten NAAR luchthavens, stations en havens kan het pickupuur daardoor afwijken van het oorspronkelijk doorgegeven pickupuur bij de bevestiging van de boeking.
  • Wanneer u liever alleen en rechtstreeks van uw voordeur tot uw bestemming vervoerd wordt, dan kunt u ook kiezen voor de formule comfortvervoer. U reist zonder medepassagiers en in alle discretie. Hiervoor betaalt u €25,00 extra per rit (bovenop de basisprijs die de calculator u weergeeft).

3.2 Mag ik eten en drinken in het voertuig?

  • Dat mag, indien u de wagen netjes achterlaat. Passagiers na u zitten ook graag in een nette wagen!

3.3 Onze groep heeft heel veel bagage… Kan dat allemaal mee?

  • Wij zijn ook uitgerust om grote hoeveelheden bagage mee te nemen. Hiervoor beschikken we over een aanhangwagen die gemakkelijk 30 koffers extra kan vervoeren. Breng ons zelf op de hoogte indien u veel bagage meeneemt, anders loopt u het risico dat wij een te klein voertuig inschakelen!
  • Indien wij van oordeel zijn dat een aanhangwagen nodig is, wordt die automatisch aangerekend. U kunt ook zelf vragen om de aanhangwagen te voorzien, wanneer u veel bagage meeneemt. Voor een aanhangwagen wordt er €50,00 per rit aangerekend.